Hemma!!

 
Jag har varit borta ett par dagar, så därav den dåliga uppdateringen. Jag passade på att åka genom nästan hela södra Sverige för att hälsa på folk som jag känner. Stockholm, Falköping, Göteborg och Halmstad på fyra dagar, inte illa ;)  Det var väldigt roligt och underbart att träffa alla gamla kära vänner från Plönninge. Men efter ett par dagar, snarare en dag, började jag längta hem efter hästarna. ÅÅÅH, att man kan sakna dom så mycket. Haha. 

Mina kära vän och tränare Hasse tog ansvaret och tränade både Flicka och Theo när jag var borta. Hur bra är inte det? Bästa tränaren alltså!! :)  De båda fick sig ett ordentligt tömkörningspass och Theo fick sig även ett ridpass av Ronja. Så igår när jag red dem båda så var det som nya hästar. Det är långt ifrån alla som lyckas förvandla hästar så som Hasse gör. Theo var verkligen "framför" mig hela tiden, och bakbenen bara jobbade in och under sig. Det är en härlig känsla när man känner hur hästen i stort sätt skjuter bakbenen under sig - ryggen åker upp och naken ner. Inga låsningar eller spänningar någonstans, precis så som det ska vara! 

Flicka hon var verkligen så lösgjord över ryggen och korset. Vi jobbade vidare med tempoväxlingar varierat med skänkelvikningar (som hon nu verkligen fick till!!!) och avlslutade det hela med lite galopp. Innan har vi traglat på med fattningar och att hon ska orka bära sig i galoppen också, men igår satt det hela avsome. Hon gick i fin form och jobbade på bra. Så tömkörning med Hasse får bli hennes grej ett par veckor framöver, eftersom hon svarade så bra på det. 

Idag ska jag även försöka hinna ta mig till en hästaffär för att inhandla ett par nya ridspön, både dressyr och hopp, och sen hade det varit kanon att hitta ett par nya ridbyxor. Mina börja verkligen bli slitna nu. Fast föst och främst ska jag betala mina räkningar, så hoppas att det blir pengar över  ;) 

Men tusen tack Mamma, Pappa och (som mockade och lagade mat till hästarna) Hasse (som tränade dem). Utan er hade jag inte haft möjlighet att åka iväg. 


Jag bjussar på några bilder från helgen, tyvärr inga hästbilder   ;) 


 
 Hanna och Sanna på midsommar. 

 
Min älskade och saknade vän Elin kom hem från Australien, som jag har saknat henne!! <3 
 

Ormen Brownie McBrown. Söt va ?! 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0