Tävling i Ånge

Sammanfattning av helgen: 
 
Att hamna precis utanför placering är så jävla surt. Så till nästa tävling ska jag se till att rida bättre och kämpa mer...
 
På lördagen fick vi 64,52 % i LA:3. Han gick i överlag bra i den klassen, men tyvärr fick vi missar. Galoppinslag i mellantraven och så slog han sig fri i en volt. Det räckte till en 4:e plats, tyvärr blev vi precis utanför placering. Endast 3 poäng till trean... 
 
I MSVC:1 hade jag ingen bra känsla. Vi fick några missar bla korsgalopp, avbrott i förvända galoppen. Sen pga av den "dåliga" känslan blev rörelserna dåligt utförda. Resultatet blev 59,57 %. Däremot så knep Carro och Lego 3:e platsen i klassen. Grattis! 
 
På söndagen startade jag endast MSVC:2. Och inför denna klass var upplägget annat. ATT JAG SKULLE SLAPPNA AV. Punkt slut. Han gick bra i programmet, men tyvärr fick vi några missar som kostade oss en 2:a plats. Hah. Nä, men självklart var jag först utanför placering i denna klass. Det var 2 placerade och jag kom 3:a på 58,89 %. 
 
Eftersom det var meeting hade jag och Carro hyrt en stuga tillsammans på Ånges camping. Konstigt nog var det även Jazzfestival just då på campingen. (Jag har en känsla av att Carro var väl medveten om detta..) Så från 16-23.00 spelade dom i ett. Och ja, tillslut satt även vi och diggade jazzen. Fast det var efter 2 flaskor vin. Haha. 
 
Det blev lite kort tagna i helgen då Pappa var med och lekte fotograf. Tyvärr glömde jag minneskortet i bilen, så jag laddar upp korten en annan dag. 
 
 
Jag är så otroligt tacksam för att Hasse befann sig i Ånge i helgen. Han gav mig så mycket hjälp, instruktioner, tips, snygg frisyr och en häst som blänkte. I lördags putsade, rakade, klippte, smörjde, sprutade han alla möjliga glansmedel på Theo, och herregud vad snygg hästen blev! Han bara glänste som guld. Det är sant! Han gjorde även en sån snygg inbakad fläta på mig, så jag höll på att fundera om jag ens ville ha en hjälm över och dölja den. Men klok som jag är tog jag hjälmen på mig. Sen ska vi inte tala om all hjälp jag fick på framridningen. Det är så svårt att förklara hur tacksam jag är för all hjälp jag har fått i helgen. Tänk att det kan göra så mycket att få höra Hasses väl valda ord om hur man ska arbeta hästen för att den ska slappna av och jobba RÄTT. Tusen tack älskade du för att du ställde upp i helgen  :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0