Söndag

 
 
Om jag tidigare har klagat på vädret så fick jag äta upp det idag. För det har varit fruktansvärt varmt.. Självklart hade jag bestämt mig för att ändra om hästarnas sommarhagar. Så jag kämpade mot solen och alla jävla flugor och fick bort mellanrummet. Så nu har dom fått gräs för ett par dagar, sen blir det vinterhagen för dem i några veckor så att gräset får en chans att växa upp i sommarhagen igen. 
 
Idag fick Flicka gå ett dressyrpass på ridplanen. Det kändes att det var ett tag sedan jag red dressyr så jag fick renodla hjälperna och rida lösgörande från början. Men sen ... Vilken känsla det var. Jag rös, Zickan som kollade på rös .. Hon var så fin i travarbetet, bakbenen, ryggen, fronten - allt var sammansatt och hon dansade fram. Både jag och Zickan önskade att någon hade varit där för att filma, för tusan vad bra hon gick !!! Efter hon hade dansat fram så fint och bra fick hon skritta ut en sväng med sin vännina Elvira. 
 
Eftersom Theo motionerade sig själv i hagen idag så fick han vila. Han fick bostavligttalat ett frispel. Han sprang runt som en galning, pep, bockade, hoppade, stegrade och flög fram. (Det är då man hade velat haft en super kamera, för tänk vilka fräna bilder det hade blivit) Så när jag väl insåg att han inte skulle lugna ner sig fick han komma in i boxen för att chilla ner. 
 
 
Jaa. Som ni ser har jag försökt göra om min header. Men jag lyckades inte så bra .. Men jag ska göra ett nytt försök så fort jag får tid. Ni för överleva tills dess !! 
 
 
 
 
Man glömmer bort hur hagarna såg ut i våras .. Bläää .. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0