Nytt "bett"

 
Idag testade jag ett Hackamore på Flicka. Och jag personligen tycker inte att Hackamore är något alternativ att rida på. Eftersom det blir som en hävstångseffekt och jag tycker att hästarna bara viker in nosen. Alltså man får inte en ärlig arbetsform. Men att ha hackamore när jag rider ut, som idag är väl okej. Men däremot kan jag tänka mig att hon kommer fungera på det när man hoppar. För hon kan bli lite orolig i munnen då. Så det ska jag testa till veckan. Idag blev det en kort ridtur ute, vi travade runt lite på en åker och jag försökte få henne att bära sig själv, sen avslutade vi vår ridtur med att galoppera uppför åkern. Hon och jag var nog lika glada över att få susa fram för vad hon frustade  och mådde gott  :)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0