Hoppla !!

Igår så rykte jag, zickan och Martina upp oss (efter en awsome gårdag på stråket) och begav oss till stallet för att hoppa hästarna. Vi hade som sagt planerat att fotografera och vad är inte bäst att hoppa då, JO en 5 ½ !! Enkelt, smidig och en bra "övning" för att få lite flyt i hoppningen och testa att hoppa lite högre höjder. Nu påstår jag inte att vi hoppade högt, men det var iaf det högsta vi tre hade hoppat med dessa hästar. Och vet ni vad höjden var? 215 cm.... Galet va ? Nejdå. Vi skuttade över hela 95 cm, wooho. 
 
Flicka har blivit så mycket mer reglerbar i hoppningen nu. Så idag kunde jag faktiskt galopphoppa alla hinder i en bra galopp med ett sug framåt. Innan var det mest fullrulle liksom. Hon måste ändå bli ännu starkare, så därför fortsätter jag köra på med min gymnastikhoppning, som jag försöker göra 1 gång i veckan. 
 
Någon som var grym idag var Elvira. Hon bara flög över hindren med värsta frambenstekniken. Tänk att det gamla lilla skruttan ska hoppa så bra och fint! Jag ska se till att sno några kort av Zickan så ska jag visa hur fint hon hoppar! :) 
 
Theo min finaste älskling blev longerad idag. Och så prövade jag att åter igen göra lite frihetsdressyr, haha. Jag ska nog fortsätta så han tillslut gör en massa fina konster och rörelser. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0