Hästarna i proffsträning

 
Ja.. Eftersom min jäkla hjärnskakning fortfarande hänger kvar så har Hasse tränat hästarna åt mig. Så dom har fått riktig proffsträning! 

Igår kom han till stallet för att tömköra Flicka. Han har tömkört henne en gång förut men det var då jag var borta. Och jag kände sååå stor skillnad första gången jag red henne efter tömkörningen. Han hade lyckats frigöra massa spänningar och låsningar som hon hade i kroppen. Så igår var jag riktigt förväntansfull och satt och studerade varje liten smackning och rörelse han gjorde för att lära mig - Hur det ska gå till när man tömkör på "riktigt". Men det krävs nog flera timmar, dagar, veckor, månader och år innan jag har lärt mig så som Hasse kan..  För tusan vad hon blev fin! 
 
 
Idag fick Theo bli trimmad av Hasse. Haha, och vad Theo pustade, suckade och stönade. Han tyckte nog att det var jobbigt att få Hasse på ryggen som hittar och känner exakt hans svaga punkter. Det är så nyttigt att se när Hasse rider Theo, för jag ser mina svagheter i Theo och hur Hasse löser detta. Och Theo blev så jäkla fin! Tack Hasse för att du trimmade Theodor idag :) 
 
Så i morgon har jag planerat att rida båda hästarna. Det måste jag ju eftersom de lär vara sååå fina att rida efter var sin dag med Hasse   :) 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0