En lång dag ...

 
Dagen började med att klockan ringde 05.45, och då begav jag mig till stallet. Det blev väldigt tidigt för att jag har hjälpt min mormor och morfar att flytta idag, och jag hade då inte tänkt missa en ridtur på hästarna pga det.
 
Theo var först ut. Jag önskar att det var någon med som hade kunnat filma oss idag. För han var så fin idag. Jag började faktiskt undra om det var min häst. Haha. Han bokstavligttalat dansade fram. Idag låg fokusen på övergångar och mycket jobb i öppnor och slutor. Jag red massa skritt - galopp - skritt övergångar. Han var så fin och "framme för skänkeln" att det räckte med att fatta galopp med sittbenen. Jag red även igenom programmen inför helgen, och det gick bra. Jag måste dock vara lite snabbare och planera in rörelserna bättre, så det ska jag träna på. Det var faktiskt första riktiga passet efter Theo blev tömkörd av Hasse, och ja, behöver jag säga något annat än att Hasse verkligen fick loss Theos kropp ? ;) 
 
Flicka var däremot sur idag. Hon är van vid att få komma ut i hagen på morgonen och få sin lilla morgonstund för sig själv. Men idag var hon tvungen att dela den med mig, och jag var absolut inte hennes favoritperson i morse. Om jag sa en sak, så sa hon något annat. Haha. Men tillsist lyssnade hon på mig och gick bra. Vi avslutade passet med att skutta över några studs, och det tyckte hon var roooligt :) 
 
Eftersom jag var i Strömsund idag så åkte jag till Familjen Åhlstedt (dom äger flicka) och hälsade på dom och deras fina hästar. Dom fick ett föl för ett par månader sen, och guuud så söt han var. Om jag inte är ute och cyklar skulle han heta Prins Charming. Och erkänn, det är ett passande namn. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0