Dags för nya ridstövlar ...

 
Snacka om att ha tur i oturen.. Igår stod jag och Zickan och pratade om VAD som kunde hända nu när jag ska iväg och tävla. För de senaste tävlingarna har jag bla fått en tappsko och punka på hästtransporten, så hon sa att nu borde det inte hända någonting. Men jag tyckte då att ridstövlarna kommer säkert gå sönder precis innan jag ska starta. Och vad hände igår? JO, dragkedjan gick sönder på den högra ridstöveln!! Så jag måste iväg till en skomakare och be dem laga stövleln tills i morgon.. 
 
Jag är på jakt efter ett par nya fina riktiga dressyrstövlar. Men de är sååå dyra.. Fruktansvärt dyra. Men så snygga..  Och eftersom det här blir typ 3:e gången jag lagar dragkedjan på mina fula slitna trasiga ridstövlar så bör jag kanske börja överväga om att köpa ett par nya typ nu direkt? Sen är nästa bekymmer, ska jag ha lackade ? Med blingbling? Snörning - nej? Högre dressyrbåge - jaaa? 
 
SÅÅ, OM NÅGON HAR SISÅDÄR 8000 KR LIGGANDES SÅ SÄG TILL, DÅ KAN DU FÅ KÖPA ETT PAR NYA STÖVLAR ÅT MIG !! :D 
 
 
Cavallo Grand Prix Plus - ca 4000 kr (det lutar åt dom här för dom är snygga och inte så dyra..)
 
 
Könings Grandgester - ca 6500 kr (fast svarta vill jag ha och en högre båge)
 
 
Petrie Olympic - ca 6000 kr ? 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0