Flicka update!

 
Nu är julhelgen äntligen över och om ett par dagar kliver vi in i år 2013. HÄÄÄÄRLIGT!!
 
Julen spenderades som vanligt hos min farmor. Eftersom hon bor väldigt nära Strömsund så blev det såklart stallhäng på ridskolan samt att fina Flicka fick bli trimmad ett par dagar av mig. Tyvärr vet jag inte vad som hade hänt med den fina sommarpälsen hon hade sist jag såg henne, för nu såg hon ut som ett troll med världens längsta päls. Men trots den långa pälsen var hon en fröjd att rida! Det blev mycket basic arbete så som skänkelvikningar och tempoväxlingar i en låg arbetsform. Men jag var såklart tvungen att jobba upp formen och sätta in mer schvung i traven och jobba in lite tramp, när hon väl släppte igenom. Härliga häst, alltid är på G och vill arbeta. 
 
Ludde fick även hänga med och rida henne ett par dagar. Det gjorde han riktigt bra. Hon är inte den lättaste hästen, men han styrde runt och gav rätt hjälper vilket gjorde att hon jobbade på riktigt fint! Så nu hoppas jag att han fortsätter arbetet som vi påbörjade i julhelgen  =) 
 
Theo fick vila när jag var borta och firade jul. Så häromdagen fick han bli tömkörd för att få arbeta bort lite energi i kroppen. Det blev även där lösgörande arbete i låg form. Eftersom han hade vilat ett par dagar. Han blev riktigt fin och lösgjord så igår såg jag framemot att rida honom, men då fick jag magsjuka istället. Urk, tvi och bläääää. Så jag hoppas på att jag känner mig tillräckligt pigg och kry för att rida lite idag. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0