Två nöjda flickor ;)

 
Planen för idag var att jag och min Pappa skulle iväg till vår stuga för att hälsa på mina bröder. Tyvärr ville vädergudarna annat då det var mulet och vädret ostadigt. Tanken var att vi skulle flyga dit upp. Och det vill man bara göra om det är strålande sol och vindstilla... 
 
Så i morse ringde klockan 07.00 och jag begav mig till stallet för att ta hand om hästarna och rida Flicka Idag jobbade hon på så himla bra! Hon var verkligen med mig idag. Jag började med att jogga runt, sen vidare med skänkelvikningar och tempoväxlingar. Idag gjorde hon bara bra galoppfattningar från skritt. Det var endast någon som inte blev bra, och då fattade hon fel galopp ( mitt fel .. ) men då passade jag på att fortsätta i en förvändgalopp. Man måste passa på att utnyttja misstagen  ;) Jag byggde även upp tre stuts och ett enkelhinder (räcke) som vi skuttade över. Jag har kommit på att om jag lägger in flera volter innan hindret så ligger hon kvar fint  och väntar in hindret. 
 
Det var inte bara jag som var jätte nöjd över ridpasset, jag tror minsann att Flicka var lika nöjd för hon frustade och såg nöjd ut (väldigt många nöjd i en mening... haha)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0