Onsdag

 
Min kära vän Zickan gjorde en roadtrip till ULLARED och köpte med sig massa fint till Theo och Flicka. Hon fick en budget, och sen fick hon handla vad hon ville. Hon har bra smak den bruden, för åå så mycket fint Flicka och Theo har fått! 
 
Theo fick ett flertal nya schabrak, coola bronsboots, nytt fleecetäcke, kindkedjetunnel i fårskinn och en ryktväska. 
Flicka fick en helt ny outfit, i lila !! Lila boots, lila benlindor och ett grått schabrak med lila passpoal. SÅ SNYGGT! 
 
Idag fick hästarna vila. Jag kom så sent ut till stallet för jag hade varit uppe i Strömsund och jobbat. Sen skulle vi dona på med allt det nya som Zickan hade köpt med sig och testa allt på hästarna. Tiden gick snabbt och vädret sög så dom fick en välförtjänt vilodag. Båda blev ridna igår, så då och då kan det vara bra för dom att bara få mysa och bli ompysslade.  
 
Men om ridningen igår. Hasse och Ronja har hjälpt mig med hästarna i helgen. (TUSEN TACK!!) Så självklart var de båda så fina att rida. Theo fick jogga runt lite och sen skrittade vi ut en sväng. Flicka fick sig ett dressyrpass på ridplanen. Just nu håller vi på att traggla skrittpiruetter och sen vidare ur skrittpiruetten fattar vi galopp. I travarbetet jobbade jag mycket med skänkelvikningar och öppna. Hasse red henne i helgen och det är jag såå glad över. Vi hade en liten dålig period innan jag åkte, vilket alla ekipage har under vissa perioder. Men Hasse lyckades fixa till allt så hon var så fin att rida. Tänk vilken skillnad det kan bli av att låta någon annan rida ens häst. För själv blir man lätt "låst" när man får problem. Sen är inte Hasse vem som helst, utan han är bäst, så det kan bara bli bra efter han har ridit. 
 
Här kommer det lite bilder på Ronja och Theo :) 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0