Lyckligare nu

 
Vilken härlig dag jag hade i stallet igår. Jag bokstavligttalat älskar "vårt gäng" i stallet. Tänk om alla hade den turen att ha samma härliga människor som jag har i närheten, då hade ni varit lyckligt lottade! ;) 
 
Igår fick Theo sig en joggingtur. Vilken känsla det var att rida honom! Han var så lösgjord och mmm sååå fin! (Bra jobbat Ronja och Hasse!!:)) Eftersom jag bara joggade honom så fick han jobba i en låg och rund form. Det är så svårt att bara försöka hålla sig till basic arbete när hästarna känns kanon. Så jag fick behärska mig för att inte börja rida lite mer avancerade rörelser. Det får bli en annan dag i veckan!  ;) 
 
Flicka fick gå ett pass på ridplanen. Hon kändes fin och vi fortsatte att arbete vidare med våra galoppfattningar från skritt. Nu börjar hon bära sig så fint och bra i galoppen att man kan lägga fram händerna och göra en överstrykning, och hon jobbar på i samma form, tempo och bär upp sig själv. Duktig häst! 
 
Jaa just! Igår sprang jag in på Granngården och där hade dom 50 % på hästgodis. Så jag köpte med mig två påsar, Hallon och (till Theos stora glädje) Banansmak. Mumsfiilibabba tyckte hästarna, hehe. 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0