Gårdagen.

Eftersom Theo gick träning i tisdags så hade jag planerat att han bara skulle få bli longerad ett par varv på ridplanen. Så jag borstade min leriga fina häst (underbart nu när hagarna börjar bli leriga..), satte på skydd, longergjorden, tränset och sen gick vi till ridplanen. Vi promenerade runt i det fina vädret ett par varv på ridplanen och sen skulle jag spänna in honom för att longera. TRODDE JAG JA! För jag hade glömt inspänningstyglarna. haha! Tankspridd? Så han fick bara trava och galoppera runt i lina fritt. Men det var nog han gladast över för han busade på lite.
'
'
Sen försökte jag även på lite frihetsdressyr, ni vet det som Tobbe Larsson håller på med. Men Theo stod som ett fån när jag försökte få honom att stegra och snurra. Haha, det är bara till att inse att det är bäst om vi håller oss till "vanlig dressyr".


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0