S E M E S T E R

I tisdagskväll anlände Zickan till Ågesta, hon lämnade semesteridyllen hemma i Östersund och hamnade på arbetskollo hos mig. Jag skämtar inte, det är sanna ord ni läser.

Sovmorgon existerar inte riktigt i min värld. Redan dag 1 ringde klockan 0650. Zickans kropp höll på att hamna i chock. Den har semestermode inställd, dvs sova hur länge du vill. Anledningen till den nästan-chocken var att Faida & hennes kompisar skulle verkas. Zickan fick vara extramatte till en av hästarna, men eftersom hennes häst tog det hela med ro så fick Zickan istället gå och plocka upp bajs i stallgången. Att 3 hästar kan bajsa så mkt som de gjorde...

När Faida hade fått sina fötter putsade åkte vi vidare till Ågesta och motionerade några hästar. Zickan fotograferade och borstade, vilket i sig kanske inte riktigt räknas som arbete...? Men sen när allt hästande var klart, då tog vi faktiskt tunnelbanan in till city och gick på stan. Lite semesterfeeling måste hon ju få tänkte jag, men fy och ack vad tröttsamt det var att gå på stan. Efter ett tag höll jag på att somna stående.. Det märktes att Zickan verkligen hade längtat efter att få shoppa i Stockholm.. Eller inte.. Vi besökte 3 H&M butiker.. På raken.. 😂

Dag 2 i Sthlm spenderades helt ute på Ågesta. 06,30 låste jag upp stalldörren och 17,25 låste jag den. Zickan mockade, borstade, fotade, sopade, borstade, matade, städade, fixade. Bästa hjälpen man kan ha!!! 😍

Sen på kvällen tog hemlängtan över.. Så vi åkte hem till Östersund. Musik, äpple och kaffe höll oss vaken hela natten. Inte en enda älg såg vi, men flera rävar sprang över vägen. Om ni nu undrade.. 😆



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0