En ny bekantskap.


Den här veckan har jag ytterligare en häst till att rida efter jobbet. Min kompis Stina var snäll och lånade ut sin hoppsadel till mig. I gengäld är jag snäll och motionerar hennes fina Rille denna vecka. Bra deal! 

Det krävs lite planering. Jag har ju även Farbis som vill bli motionerad. Men jag fick ihop ett bra upplägg för båda hästarna. Idag fick Farba vilodag och Rille fick motionsdag! ;) 

Rille är bara 5 år gammal och inte riden så jätte mycket. Jag tror tom att det kan vara så att det är bara Stina som har ridit på honom, fram tills idag. För idag hoppade jag dressyrtanten upp på hans rygg. Min första tanke var - Herregud vilken lång hals! Alltså jag skämtat inte, den är jätte jätte jätte lång! Idag joggade   vi bara ett par varv på ridplanen. Han kändes väldigt trygg och var väldigt trevlig att rida. Jag ser fram emot nästa gång jag ska rida honom! :) 




Jag tog inga bilder på honom idag.. Men här har vi Rille och hans ägare. Jag tog den här bilden för ett par veckor sedan. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0