En liten uppdatering


Det var ett tag sedan jag skrev något om hästarna, dvs Fabbe & Farbis. 

Fabbe börjar komma in i "en bra period" -igen. Ääääntligen. Det är mycket roligare att kämpa på och träna NÄR man känner utveckling och framsteg. Han börjar bli starkare och bär upp sig bättre i galoppen. Det har i sin tur gjort att han numera oftast gör rena & bra byten! 😄 Förut kunde han byta innan eller efter min byteshjälp eller så orkade han inte behålla en aktiv & fräsch galopp in i byten.. Men nu är det förhoppningsvis avklarat.. nu blir det till att jobba vidare och få så BRA byten som möjlig. Jajamen, här nöjer vi oss aldrig. Allt ska bara förbättras hela tiden! 😉😄 

Med Farba jobbar jag också mycket på att hon ska bära upp sig. Hon vill så gärna att jag ska bära upp henne.. Så det är ett ständigt tjatande med övergångar skritt-trav-skritt-halt-skritt-halt. Däremellan får jag verkligen tänka till och kolla av så att hon inte hänger eller tjuvdrar i tyglarna. När hon väl bär sig själv brukar jag göra lite galoppjobb. Det är ingen mening att ta galopp innan, för då åker både jag och sadeln fram på halsen☺️ 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0