Efter regn kommer solsken..


I måndags när jag red lektion var Fabbe tvär, sur och grinig. Han vägrade svara framåt. När jag bad honom att höra det så kickade & bockade han. Det slutade med att jag fick galoppera i ridhuset och så fort han svarade i mot, kickade & bockade så skulle han galoppera ännu fortare fram. Headsetet flög av mig två gånger pga Fabbes försök till att få mig ur balans & komma ifrån arbetet, andra gången den flög av behöll Kristian den i fickan..  Tillslut gav Fabbe upp och då blev han jätte fin och svarade väldigt bra fram. Men hur lätt är det att efter 20 minuters bråk vara nöjd och glad på sin häst? Jag fick dock bita ihop och klappa och berömma jätte mycket.

Men efter regn kommer solsken! Igår var Fabbe jättefin när jag red lektion! Jag fick jobba vidare med de diagonala skänkelvikningarna, jag fick även rida öppna längst spåret och vi avslutade travarbetet med att göra några diagonala slutor. Han kändes väldigt fin i galoppen och nu äntligen börjar även hans vänstra galopp bli rund och fin! Vi började att jobba i en låg och rund form och som innan avslutar vi i en högre form. Det var några i ridhuset som såg någon av de första lektionerna och den igår, och dom tyckte att det var stor skillnad på honom! Tur att dom inte såg honom i måndags ;) 

Ibland är det "bra" att det går dåligt och att hästen inte är på humör under en lektion. Jag fick bra hjälp i måndags om hur jag skulle lösa problemet och det gav verkligen resultat eftersom Fabbe var så fin och duktig igår! Men nu hopas jag på att han fortsätter vara fin och duktig.. ;) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0