Tisdag.


Det är visst fler än Helena som begär uppdatering varje dag. Åter igen, jag ska göra mitt bästa! 

Idag har jag lärt mig namnen på "våra" hästar. Alla hästar fick rätt täcke på sig och jag glömde inte att krafsa hovarna en enda gång! Just det där med att krafsa hovar har inte varit min starka sida.. Men här krafsas hästarnas hovar minst 3 gånger om dagen dvs 192 st hovar.. Tur att vi är ett par styckna som hjälps åt med krafsandet! 

Fabbe fick idag jogga runt på ridplanen i solskenet. Han kändes helt okej och jag fick honom att bli lång, låg och rund! Iaf i vänstergaloppen, och det är just den vi har haft det lite kämpigt med. Så tumme n upp för det! 

Farba fick vila idag. Jag var tvungen att jobba över idag och när jag slutade ägnade jag istället lite extra tid till Fabbe och stallets 3-års hingst. I morgon ska jag vara ledig så då ska Farba få extra mycket kärlek + att jag ska få hjälp så jag kan rida henne! Hon blev tyvärr lite bortprioriterad förra veckan, så det känns som om jag åtminstone behöver lite hjälp nu ett tag. 



Fabbe tyckte att det var spännande när jag mockade och bjöd på ett par bocksprång i hagen. Fast här på bilden var han motsatsen, lugn som en filbunke! Han har dessutom blivit en riktig Stockholmshäst och har numera boots och skydd på sig i hagen. 




Kommentarer
Helena

Ja!! Uppdatering varje dag blir vi jätteglada över!!😀

2015-03-17 @ 22:33:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0