WOW!!


Idag måste jag få skryta om min fina och duktiga häst Theo! Alltså WOW så bra han var idag.

Jag var egentligen långt ifrån ridsugen. Vilket resulterade att jag hängde med Theo i hagen nån timme och in i det sista beslöt jag mig för att jogga runt lite i hans hage. Den är platt och perfekt, dessutom att den i år blev inhägnad gör saken bara bättre. Jag kanske även ska tillägga att hans sommarhage är en bit av åkern. Iaf, så beslöt jag mig i sadeln att jag måste bli snabbare i mina hjälper och korrigera honom snabbare. Det har jag tänkt i två år, men vissa saker är bara jävligt svårt att trycka in i hjärnan. Så jag var fast besluten om hur jag skulle rida för att få till den rätta känslan. Tydligen så klaffade allt perfekt och ja, det var grymt!

Idag blev det tempoväxlingar i trav, skänkekvikningar i ett högt tempo, bakdelsvändningar och ur dem fattade jag galopp samt miljontals skritt-galopp-skritt övergångar. Skulle avsluta med ett par byten. Men Theo hade krut i rumpan så det blev byten i varje varierat med massa jämnfota/bocksprång. Duktig häst ;) Så jag fick gå tillbaka till grunden och göra enkla byten och därefter göra "riktiga" byten. Efter dem joggade vi och avslutade med att skritta ner och runt åkern.


I morgon ska han få en välförtjänt vilodag :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0