Mission completed


I söndags fick jag för mig att jag bara mååååste lära mig att svinga mig upp på Theo, så som cowboysarna gör. Jag ser nämligen mig själv mer som en cowgirl än en dressyrmupp för tillfället. Så därför bestämde jag mig för att lära mig att svinga mig upp, utan sadel, utan träns, utan hjälm och enbart grimma och grimskaft till hjälp. 
 
Så efter ett par youtube klipp hade jag samlat på mig den kunskap som krävdes: Ha tålamod, det tar tid. 
 
Tålamod och tid har jag inte tid med just nu, så jag bestämde mig för att lära mig detta direkt. Såååå sagt och gjort (mitt favorit utryck) så lärde jag mig att svinga mig upp på min stora bjässe Theo igår! Observera, han är 178 CM i mankhöjd! 
 
Det var dock inte riktigt så enkelt som det låter. Av ett x antal försök lyckades jag svinga/halv kräla upp på honom 3 ggr! Men ändå, jag lyckades!! :D Jag var ju så klart tvungen att testa på Elvira också, eftersom hon är en tvärhand hög jämfört med Theo. Jag kan faktiskt ärligt säga att DET VAR ENKELT. Helt klart att hon har en lagom mankhöjd för att hålla på med sånt bus. 
 
Så nu ska jag hitta något annat "extremt" som jag kan lära mig, yeeeeeah! ;) 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0