Brunstiga ston ...

 
Jag har verkligen varit dålig på att uppdadera den senaste tiden, och antagligen lär det inte bli bättre.. 
 
Men som vanligt är det för få timmar på dygnet. Att jobba heltid och dessutom ha två hästar tar all min tid så tyvärr hinner jag inte med att sitta vid datorn. Men jag ska summera veckan lite så ni får hänga med ändå! 
 
Theo gick ju super på tävlingen i näset, så han har fått chilla lite i veckan. Det blev uteritter i skog och mark för honom i början av veckan. I torsdags var det dags för träning igen. Om jag säger så här. Jag var taggad, Theo var på hugget och Hasse levererade. Jag är så nöjd efter den lektionen, och vi lyckades hitta nya "knappar" på Theo! Alltså jag kan verkligen inte förstå hur duktig den mannen (Hasse) är, alltid nya tricks, övningar och knep för att få hästarna att bokstavligt dansa fram. 
 
Flicka hon är brunstig just nu. Och vi alla vet väl hur brunstiga ston är.. Haha. Nä men skämt åt sido. I början av veckan blev hon tömkörd av Hasse och i slutet fick även jag tömköra henne. Det ser så enkelt ut när Hasse tömkör, men ack vad skenet bedrar. För själv hade jag bekymmer att hålla reda på mig själv, hästen, spö´t, tömmarna och de största bekymmret HÖGER OCH VÄNSTER tömmen. Haha. Men efter ett par varv och lite envishet så gick det bra. Det är sjukt roligt att tömköra, och man kommer åt hästarna väldigt bra. Hon fick även en oplanderad vilodag då det var en häst i stallet som fick foderstrupsförstoppning. Veterinär blev tillkallad och allt gick bra. Men den stora frågan är fortfarande, vad hade hästen fått i sig...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0