Vi är en erfarenhet rikare..


Efter att ha åkt transport i nästan 3 timmar så tyckte Theo att livet på Sundsvalls fältrittklubb var väldigt spännande. Vilket resulterade i att han var V Ä L D I G T spänd. I första klassern (MSVC:2) så stod vi på bakbenen, bockade, stusade och visade domaren att vi kunde galoppera i väg i full fart. Det jag var nöjd med i den klassen var en travökning, och det var det enda. Däremot tyckte domaren att vi gjorde annat bra så vi fick allt från 3:or - 7:or. Han var ngt mindre spänd i LA:3, men det var samma där att det blev galoppen som han kokade över i. 


På söndagen red jag fram lääänge. Och det gav resultat. För han var såå fin på framridningen. Men tyvärr blev han spänd inne på banan. Vilket resulterade i lite stusande och andra olydigheter, tyvärr på rörelser med koeff vilket gjorde så att vi förlorade mycket poäng där. Vi låg på allt mellan 1 - 7 i programmet.. 

Det roliga med helgen var att trots att jag inte var nöjd med hur Theo gick, så fick vi bra poäng på vissa rörelser. Så tänk vad bra det kommer bli när han går som han ska! :) 


Jag måste även berätta att vi fick punka på hästtransporten! Som tur var såg vi det när vi kom fram, haha. Och tror ni att jag hade ett reservdäck? NEJ. Det har naturligtvis mina älskade småbröder tagit till en utav deras skitbilar. Så nästa gång jag åker iväg ska jag ha reservdäck och fälgkors. Yep yep. Och hovslagarlådan. haha.

Tack Tack Hasse för att du hade telefonsjour och hjälpte mig under helgen!  :)






Eftersom det inte blev några kort tagna i helgen så slänger jag ut en bild från Tävlingen i Ås.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0