SIHS 2016

Jag tror knappast att någon här missade att det var SIHS i fredags-söndag. Jag var där från tidig morgon till relativt sen kväll både på fredagen och lördagen.

Det är verkligen så inspirerande att se så många duktiga ryttare på ett och samma ställe, som satt på allt från unga hästar till färdigutbildade GP-hästar.

Den nya tävlingen Dressage Power Future Stars, som är för hästar mellan 7-9 år bjöd verkligen på 6 otroligt fina och lovande hästar. Kristian är en av dom som har startat upp tävlingen så jag blev erbjuden att hjälpa till lite i helgen. Det var så kul att komma nära inpå tävlingen, hänga lite bakom kulisserna och speciellt att få kliva innanför dressyrstaketet, inför nästan fullsatt läktare och vara med på prisutdelning - på FREINDS ARENA!! Så coolt. Det enda som saknades var fracken och en häst 😉 Haha. En dag så.. Kanske.

MPå fredagen hade Patrik och Kristian ett litet snack om ridskolans betydelse för barn & ungdomar. Det var som en liten VIP morgon för ridlärare, roligt och lärorik morgon👍🏼

Dressage Power hade ett event på lördagen. Ett av alla specialuppdrag var att packa goodiebags, vilket jag och Emma klarade av alldeles ypperligt.

Kristian och fina It's Ad Hoc slutade på en 3:e plats i finalen.

Självklart blev jag tvungen att spana in Peders OS medalj 😍



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0