Liten blev stor idag!


Nu börjar Farbis bli en stor häst, för idag gick hon sin första ridlektion någonsin. 

Hon är så enkel att åka iväg med. Hon lastar sig själv och blir inte uppjagad av att komma på ett nytt ställe. 

Jag började med att longera henne ett par minuter och sedan hoppade jag upp. Det är ganska "enkel" ridning på Farba. Det vi fokuserade på var att hon först och främst skulle trava rakt. Alla unghästarär  vingliga och oliksidig, så det gäller för mig som ryttare att få henne liksidig och rak. Ett varv senare travade hon rakt, det är otroligt enkelt när man har ett proffs (Kristian) som säger vad man ska göra!  ;) Sen fick jag fokusera på att få henne rund men kort fast samtidigt en lång hals, inte låg men inte för hög i formen. Farba är rätt enkel och schysst så hon fattade grejen och la sig perfekt. Så jag behövde bars koncentrera mig på att få henne att gå fram ordentligt och vara rak. Enkelt va...? ;)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0