Summering av Söndagen

 
Klockan 04.15 ringde väckarklockan, sjävklart flög jag upp ur sängen pigg och alért (Skämtåtsido). Jag hade nämligen planerat att vara i stallet vid 5, för att förbereda det sista innan bilen och transporten begav sig mot Sundsvall. Efter en timmes packande, klippande, borstande och stökande dök Theos super mega coola hästskötare Zickan upp. Hon högg genast in och började fläta Theos välvårdade (rhm..) man. Medans jag virrade runt som en yr höna. När allt var packat och hästen putsad dök pappsen upp och vi lastade och begav oss mot årets första tävling.
 
Efter 2,5 timmars bilfärd och en frukost ala risifrutti anlände vi till Näsets Ridcenter. Eftersom vi var lite efter i tidsplaneringen var det bara för mig att slänga mig upp på Theos rygg och börja rida fram. Efter en timmes framridning var det dags för mig och Theo att bege oss upp till Ridhuset för att starta årets och dagens första klass LA:3. Trots en väldigt spänd häst, ett par missar och en felridning lyckades vi knapra ihop 66 %, och med den procenten vann vi klassen. Yeeeah! 
 
Det blev en liten lunchpaus för Theo och sen var det dags att förbereda sig inför dagens andra klass MSVC:1. Jag kan ärligt säga i efterhand att jag skulle ha ridit fram ett par minuter längre än vad jag gjorde. Det är väldigt lätt att vara efterklok. Ritten var okej och vi fick ihop 63 %. Dock blev han väldigt spänd, så det var bara till att åka istället för att rida, och se glad ut. Ibland blir det så.
 
Med oss hem fick vi ett fleecetäcke, presentkort på människo/hästmassage, rosett, plakett och en erfarenhet rikare! 
 
Tusentack Zickan och Pappsen för att ni ställde upp och följde med mig i Söndags, Ni är bäst!! 
 
 
 
 


Kommentarer
Boson

Ååh vilka fina bilder, ni ser så proffsiga ut!

2013-05-01 @ 12:19:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0